ByåsTubaDuren

ByåsTubaDuren er sannsynligvis det eldste organet til korpset vårt. Det var på den måten vi kunne spre nyttig informasjon, historier, portretter og mye moro ut til medlemmene våre i "gamle dager".

De fleste ble laget før utbredelsen (oppfinnelsen?) av pc, epost, internett, Facebook og alt det hendige som er en selvfølge i dag. Skrivemaskin derimot - var ganske utbredt, og "klipp og lim" innbefattet saks og papir.

I flere år ble det gitt ut ca 4 nummer hver sesong (høst og vår), og noen av dem kan endelig leses her.

Historier fra korpsturer (og div annet) vil nok vekke flere gamle minner for mange. Vi kan heller ikke se bort fra at det kan fremkalle litt latter, både hos tidligere medlemmer og de aktive (som har vært med en del år OG husker så langt tilbake). Dette er også en ypperlig mulighet for "internett-generasjonen" til å lære litt mer om korpset og historien vår.

Vi håper at både aktive og tidligere medlemmer, kan ha litt glede av å bla i dem. Kanskje finner også andre besøkende noe interessant eller moro.

Du kan velge sesong i menyen, eller under her:
1989 - 1990
1990 - 1991
1991 - 1992
1992 - 1993
1999 - 2000
2000 - 2001

Vi håper også å få tak i flere av de eldre utgavene etterhvert, og hvis DU kan hjelpe oss med det, så ta kontakt med oss.

Her er noen av forsidene
(Trykk på et bilde for større versjon, og for å bla mellom dem.)