2019 - Jubileumskonsert

Lørdag 26. oktober 2019 feiret vi oss selv til gangs.

Vi serverte en skikkelig JUBEL-konsert med en variert musikalsk meny, med god hjelp av vår konferansier Gunhild Hjertaas som "hovmester".

For å se menyen vår bedre: Trykk på bildet ved siden av teksten eller åpne som pdf.

Publikum ble "marsjert" inn i lokalet til tonene av Gammel Jegermarsj, og fikk finne et sted å sitte før vi gikk videre i programmet.

Som nummer 3 på menyen sto marsjen "B M K", tilegnet Byåsen Musikkorps og skrevet av Kåre Kleveland i 1948. Han var medlem i korpset for….. lenge siden. Vi er utrolig stolte av å ha en egen marsj, helt for oss selv. Men vi har ingen informasjon om når (eller om) marsjen tidligere er fremført, derfor ble dette en slags "urfremføring" for oss.

Første solist-stykke var Song from a Secret Garden av Rolf Løvland. Der var vi så heldige å ha med oss tidligere medlem Reidar Bye på horn, som spilte sammen med sin datter (nåværende medlem) Åse Bye Blåsmo på obo. Og kanskje husker noen at Reidar også spilte solo på jubileumskonserten vår i 1979.

I pausen fikk publikum servert både sprudlende (alkoholfri) drikke og litt deilig "finger-mat".

Vi fikk også presentert flere solister fra egne rekker:

En klarinettkvartett bestående av Marianne Øksnes Dalheim, Mari Hetling Bakken, Linn Beate Strand og Sigrid T. Svendsen framførte en strålende versjon av "Super Mario, Koji Kondo".

To av slagverkerne - Marianne Higgs og Bjørn Frode Hansen - fikk endelig stå FORAN korpset med Xylofonen og imponerte oss med "The Two Imps".

Alt i alt ble det en meget trivelig opplevelse, både for oss på scenen og publikum i salen.

Her er en liten smakebit av klarinettkvartettens fremføring
(Filmet av Ben Brumpton)

Og etter at publikum hadde gått hjem, vi hadde ryddet og pyntet salen på nytt + skiftet klær (igjen), så feiret vi oss selv med en ordentlig jubileumsfest til langt på natt. Der ble det også delt ut åremålsmedaljer og 2 andre ganske overraskende hederstegn.

Noen bilder fra begivenheten kan sees under teksten, og enda flere (pluss et bilde av medaljemottakerne) finnes her.

2 av solistene våre Men bildet er tatt på generalprøven 25.10.2109
The Two Imps Fra konserten
Men er det ikke? Joda! «Blues Brothers» var også innom en liten tur.
Super Mario?
Konsentrert var vi ja